072-3304932

באילו מקרים מומלץ לעבור ניתוח אף?

באילו מקרים מומלץ לעבור ניתוח אף?

לתיאום פגישת ייעוץ, השאירו פרטי קשר

ניתוח אף מומלץ לבצע אך ורק בסיום תהליך ההתבגרות

האף הוא האיבר המרכזי בפנים, הוא תופס את מרבית תשומת הלב, בעיקר אם המראה שלו חסר פרופורציות ביחס ליתר איברי הפנים מבחינת הגודל, או שהמבנה שלו בולט במיוחד.

עיצוב האף אפשרי בכמה טכניקות, לרבות טכניקה שאיננה פולשנית, הנחשבת לפופולרית מאוד כיום, ניתוח אף סטנדרטי, כולל פעולות כירורגיות ובמקרים מסוימים, הוא נדרש גם מסיבות רפואיות.

ד"ר אבנר בן שושן הינו פלסטיקאי בכיר, המבצע ניתוחי אף לבני כל הגילאים, כאשר הדגש הוא, התאמה מדויקת של שיטת הטיפול והתהליך כולו אל המטופלים עצמם.

ראשית יש להדגיש, ניתוח אף מומלץ לבצע אך ורק בסיום תהליך ההתבגרות, משמע לקראת גיל 17 לערך, כאשר האף מסיים את ההתפתחות שלו.

הרעיון הוא להעניק מראה פרופורציונלי של האף כחלק מהפנים, לכן ההמלצה היא להמתין לכל הפחות לגיל 17.

ישנם שני היבטים לניתוחים פלסטיים באף, אשר יש להתייחס אליהם, כאשר קיימת התלבטות בנוגע לתהליך:

  1. ההיבט הבריאותי, במקרים בהם מבנה האף (בדרך כלל המחיצה) מפריע לנשימה מיטבית של האדם, או כאשר פציעה גרמה לשינוי במבנה האף, הניתוח יסייע להשבת המבנה למצב תקין ולנשימה תקינה.
    זהו ניתוח רפואי לכל דבר, אכן יכול לשנות במעט את מראהו הסופי של האף, אך הגורם המניע לפנייה לקליניקה, יהיה כאמור בריאותי.

  2. ההיבט האסתטי, אף גדול במיוחד, עלול להפוך את האדם למושא ללעג בעיניי סביבתו, דבר הנפוץ במיוחד בקרב בני נוער וצעירים.
    מסיבה זו, ניתן למצוא בקליניקות נערים ונערות שהמתינו עד לגיל 17 המתאים, על מנת לעבור ניתוח פלסטי באף ולהעניק לעצמם את המראה שעליו חלמו.

הייעוץ המקצועי עם הרופא המנתח, הינו שלב שחשוב שחובה לעבור אותו, זאת כדי שהמטופל יבין מהי ההשפעה של הניתוח, על מראה האף הסופי, מתי תתקבל התוצאה הוויזואלית הסופית, אילו שלבים יתרחשו בדרך, לרבות שלב ההחלמה.

עיצוב אף בתהליך שאיננו פולשני

אחד מהטיפולים האסתטיים המבוקשים כיום, הוא עיצוב האף על ידי הזרקת חומצה היאלורונית. בהליך קצר ופשוט זה, ניתן להשיג מראה נאה של האף ללא כל חיתוך.

לאחר מספר חודשים, החומצה נעלמת ויש צורך לחזור ולהזריק את החומר, על מנת להשיג את המראה הרצוי.

עם זאת, במקרים שבהם קיימת עצם אף בולטת מאוד, או בעיות רפואיות כגון מחיצה החוסמת את מעבר האוויר, כן יידרש ניתוח פלסטי של ממש על מנת להשיג את התוצאות הרצויות.

מהלך הניתוח והמלצות בנוגע לתקופת ההחלמה

כמו כל ניתוח פלסטי, גם ניתוח אף והפעולות המתבצעות במהלכו, מושפעים מהמאפיינים הפיזיים של המנותח עצמו.

יש מי שהנחיריים שלו רחבים והוא מבקש להצר אותם, יש מי שעצם האף שלו אינה ישרה, בכל מקרה, הגיוון בתוך העולם של ניתוחי האף הוא גדול מאוד.

ניתוח אף עשוי לכלול חיתוך באזור נסתר של הנחיריים, כאשר בסיום התהליך יתבצע תפר קטן, אשר לא יהיה בולט וייטשטש ככל שהזמן יחלוף.

ניתוח אף דורש הרבה מאוד אורך רוח מן המטופל, כיוון שתהליך ההחלמה איננו פשוט והתוצאות הסופיות מתקבלות רק לאחר חודשים רבים, כאשר "בדרך" המטופל, יתמודד עם נפיחויות וכתמים שונים על העור, עד להחלמה המלאה.

חשוב להקשיב להוראות הרופא, להיזהר במיוחד בתקופה הראשונית, ממאמץ גופני ומסיכונים פיזיים כמו פציעות באזור הניתוח, כמובן לפנות לקליניקה בכל מצב שבו קיים כאב, או חשש לזיהום.

לעבור ניתוח אף אצל פלסטיקאי מומחה

ד"ר אבנר בן שושן הוא חבר באגודה הישראלית לכירורגיה פלסטית ופלסטיקאי מומחה, שמבצע ניתוחי אף לגברים, נשים ובני נוער, בהתאמה אישית למטופלים, להשגת מראה פרופורציונלי וטבעי. מעוניינים לשמוע עוד על ניתוחי אף ולקבל ייעוץ מקצועי?

התקשרו בהקדם לקליניקה בטלפון 072-3304932  \ פרטים נרחבים על ניתוח אף

לתיאום פגישת ייעוץ, השאירו פרטי קשר

פתח/י צ'אט
זקוקים לעזרה?
ד"ר אבנר בן שושן
שלום,
איך אפשר לעזור?
Call Now Button